Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- De klant is effectief ondersteund bij het formuleren van zijn/haar (informatie)vraag of probleem
- Storingen/problemen zijn tijdig en volgens afspraak verholpen dan wel effectief doorgeleid, vragen zijn beantwoord en informatie is geleverd
- Instructies over nieuwe toepassingen/ apparatuur / (informatiebeheer) / archiefsystemen zijn geleverd aan gebruikers.
- Aangeleverde documenten zijn beoordeeld, behandeld, geregistreerd, geclassificeerd, ontsloten en beschikbaar gesteld conform de overeengekomen afspraken/regels ( geldt alleen voor de DIV-medewerker)
- Archieven zijn bewerkt en bibliotheken bijgehouden conform gemaakte afspraken en voldoen aan vakinhoudelijke normen/standaarden/regels6
Omgeving
- Relevante contacten binnen de eigen organisatie en met externe specialisten zijn onderhouden en juist ingezet
- In- en externe terugkoppeling over acties zijn klantvriendelijk en helder gecommuniceerd
Bedrijfsvoering
- Werkzaamheden zijn uitgevoerd conform geldende kaders, procedures en afspraken
- Registratie van verzoeken, meldingen en incidenten is op orde
- Beheer en onderhoud van installaties / apparatuur / documentaire informatie-systemen zijn conform normeringen, voorschriften en opdrachten
Vernieuwen en verbeteren
- Kennisdeling is geborgd
- Input is geleverd aan de verbetering van de werkprocessen binnen de organisatie
|
Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- De klantvraag is effectief opgepakt en afgehandeld, dan wel doorgeleid
- Aangeleverde gegevens en opdrachten zijn gecontroleerd op juistheid en volledigheid, verwerkt èn gearchiveerd in de conform opdracht
- Gegevens zijn verzameld en geselecteerd en overzichten zijn gemaakt conform opdracht
Omgeving
- Juiste informatie is tijdig geleverd aan of opgevraagd bij interne medewerkers of bij externe instanties
Bedrijfsvoering
- Werkzaamheden zijn uitgevoerd conform de geldende kaders, procedures en afspraken
- Administratie is op orde (Interne Controle / Auditdienst)
Vernieuwen en verbeteren
- Bijdragen zijn geleverd aan verbetering en efficiency van werkprocessen / administratieve procedures
- Kennisdeling is geborgd
|
Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Laat de klant uitspreken
- Probeert de vraag van de klant scherp te krijgen
- Vraagt door en vat samen
- Reageert op wat de klant inbrengt en geeft aan wat wel en niet mogelijk is
- Onderzoekt de vraag van de klant en probeert de klant zo goed mogelijk te helpen, schakelt zonodig collega’s in
- Stelt zonodig prioriteiten
- Houdt zich aan afspraken en geeft tijdig aan als afspraken niet kunnen worden nagekomen
- Geeft open en eerlijk aan wat de stand van zaken is van de service-call
- Ondersteunt de klant bij het ordenen en structureren van informatie
- Waardeert en selecteert systematisch de juiste en relevante gegevens uit verschillende informatiebronnen
- Legt verbanden tussen gegevens/informatie
- Schakelt tussen verschillende zoekmethoden om zodoende snel relevante informatie te ontsluiten
Omgeving
- Onderneemt zelfstandig en vlot actie bij vragen van klanten
- Gaat bij onduidelijkheid actief op zoek naar informatie/oplossingen en biedt eventuele alternatieven
- Onderneemt ook ongevraagd actie om dienstverlening te verbeteren
- Zoekt de grenzen op om oplossingen voor de klant te bieden
Bedrijfsvoering
- Gaat zorgvuldig om met persoonlijke, vertrouwelijke een waardevolle informatie
- Is niet te verleiden om vertrouwelijke informatie te misbruiken dan wel aan buitenstaanders te verschaffen.
- Meldt waargenomen en/of verondersteld misbruik direct bij de leidinggevende
- Verwerkt informatie op de juiste en afgesproken wijze Heeft aandacht voor details
- Werkt nauwkeurig en systematisch
Vernieuwen en verbeteren
- Integreert nieuwe inzichten soepel in het eigen werk
- Maakt zich snel essentiële ontwikkelingen in het aandachtsgebied /-proces eigen
- Leert van eigen ervaringen en fouten
- Deelt nieuwe inzichten en kennis met collega’s
|
Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Vraagt door en verzamelt alle relevante informatie
- Zoekt (samen met de klant) naar passende oplossingen.
- Staat de klant beleefd te woord en toont begrip voor diens situatie
- Maakt heldere afspraken, komt deze na en houdt de klant op de hoogte van de voortgang
- Werkt aandachtig en systematisch
- Is alert op fouten en onjuistheden
- Heeft aandacht voor details
- Legt afspraken en acties vast
Omgeving
- Stelt de juiste prioriteiten en/of vraagt hulp bij het stellen van vragen
- Kiest een aanpak en gedragsstijl die past bij de situatie
Bedrijfsvoering
- Gaat zorgvuldig om met persoonlijke en vertrouwelijke informatie.
- Houdt zich aan de binnen de organisatie geldende (formele) normen en waarden.
- Blijft ook onder druk/ handelen volgens de geldende normen en waarden.
- Monitort de voortgang, rappelleert tijdig en escaleert indien nodig naar een hoger niveau
- Creëert voor zichzelf en anderen overzicht over totale werkvoorraad en termijnverplichtingen
- Signaleert afwijkingen van de planning, stelt prioriteiten en komt met voorstellen om bij te sturen.
- Staat collega’s bij waar nodig en roept tijdig hulp van collega’s in
- Draagt bij aan een gezamenlijk resultaat, ook wanneer dit niet van direct persoonlijk belang is
Vernieuwen en verbeteren
- Deelt kennis en ideeën met collega’s
- Signaleert knelpunten en doet onderbouwde verbetervoorstellen
- Werkt verbeteringen uit in afstemming met collega’s
|
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· VMBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld (TL)Techniek, ICT-route.
· MBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT.
Informatiebeheer/DIV
· VMBO: TL met aanvullende modules op het gebied van informatiedienstverlening of gerelateerd aan (ondersteuning van) het archiveringsproces of informatiedienstverlening in bibliotheken
. MBO: informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· . . . .
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Werken met verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
- VMBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld (TL)Techniek, ICT-route
- MBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
- VMBO: TL met aanvullende modules op het gebied van informatiedienstverlening of gerelateerd aan (ondersteuning van) het archiveringsproces of informatiedienstverlening in bibliotheken
- MBO: informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
Informatiebeheer/DIV
- Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
- Werken met verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
· informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)
· Functioneel beheer
· Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten
· Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte
. Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri.
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
. informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)
· Functioneel beheer
· Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten
· Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte
· Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
- integriteit
|
Ervaring
geen/enige relevante ervaring (bijv. algemeen administratief, financiële administratie, personeelsadministratie)
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO: Technische Leerweg / TL Administratie
MBO: Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied
Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)
Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk
Overige kennis en vaardigheden
Basiskennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen;0 MS-Office
Financiën
Basiskennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie
Personeel
Basiskennis HR-processen
Competenties uit het kernprofiel
- accuraat-werken
- klantgerichtheid
- integriteit
- voortgangscontrole
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
geen/enige relevante ervaring (bijv. algemeen administratief, financiële administratie, personeelsadministratie)
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO: Technische Leerweg / TL Administratie
MBO: Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied
Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)
Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk
Overige kennis en vaardigheden
Basiskennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen;0 MS-Office
ERP-systemen
Financiën
Basiskennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie
Personeel
Basiskennis HR-processen
Competenties uit het kernprofiel
- accuraat-werken
- klantgerichtheid
- integriteit
- voortgangscontrole
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
geen/enige relevante ervaring (bijv. algemeen administratief, financiële administratie, personeelsadministratie)
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO: Technische Leerweg / TL Administratie
MBO: Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied
Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)
Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk
Overige kennis en vaardigheden
Basiskennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen;0 MS-Office
Financiën
Basiskennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie
Personeel
Basiskennis HR-processen
Competenties uit het kernprofiel
- accuraat-werken
- klantgerichtheid
- integriteit
- voortgangscontrole
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
enige relevante ervaring en succesvol; relevante regelgeving, (geautomatiseerde) ERP-systemen en software en procedures
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO: Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied
Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)
Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk
Overige kennis en vaardigheden
(Grondige) kennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen
Financiën
Grondige kennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie
Personeel
(Grondige) kennis HR-processen, rechtspositie en arbeidsvoorwaarden
Competenties uit het kernprofiel
- accuraat-werken
- klantgerichtheid
- voortgangscontrole
- integriteit
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
enige relevante ervaring en succesvol; relevante regelgeving, (geautomatiseerde) ERP-systemen en software en procedures
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied
Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)
Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk
Overige kennis en vaardigheden
(Grondige) kennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen
Financiën
Grondige kennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie
Personeel
(Grondige) kennis HR-processen, rechtspositie en arbeidsvoorwaarden
Competenties uit het kernprofiel
- zelfontwikkeling
- accuraat-werken
- klantgerichtheid
- integriteit
- voortgangscontrole
- samenwerken
|