Terug naar functiegroepen overzicht

Functiegroepen vergelijken

Kies twee functiegroepen om de resultaatgebieden, gedragsindicatoren, competenties en het kwaliteitenprofiel met elkaar te vergelijken.

Medewerker Vervoer

Bedrijfsvoering

Assistent Medewerker Administratie

Bedrijfsvoering

Vergelijk de resultaatgebieden/resultaten van de twee functiegroepen

Transporteert personen en/of goederen over de weg of assisteert daarbij

Verricht administratieve werkzaamheden ten behoeve van de bedrijfsvoering of assisteert daarbij

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Ritten zijn (als bijrijder) uitgevoerd zoals afgesproken met de leidinggevende
  • Personen en/of poststukken en/of goederen zijn tijdig, veilig en/of correct op de juiste bestemming (af)geleverd zoals afgesproken met de leidinggevende
  • Bepaalde (inhoudelijke) werkzaamheden zijn uitgevoerd zoals beschreven in de protocollen en opdrachten ( het betreft hier o.a. monstername, vaccindistributie, dossiervervoer)

Omgeving

  • Vragen en opmerkingen van klanten zijn ontvangen en doorgezet naar collega’s
  • Bij calamiteiten zijn juiste instanties (o.a. collega’s, politie, hulpdiensten) juist geïnformeerd en ingeschakeld
  • Diensten en collega’s zijn juist en tijdig geïnformeerd over vervoer van personen en/of goederen

Bedrijfsvoering

  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd volgens de geldende afspraken, opdrachten en protocollen
  • Administratie is op orde
  • Transportmiddelen zijn schoon, verkeren in goede staat en zijn bedrijfszeker
  • Is representatief

Vernieuwen en verbeteren

  • Nieuwe taken en/of opdrachten aspecten in de werkzaamheden zijn juist en tijdig opgepakt
  • Knelpunten bij de uitvoering van de werkzaamheden zijn opgemerkt en doorgegeven

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • (Enkelvoudige) administratieve opdrachten zijn opgepakt en afgehandeld
  • Eenduidige gegevens zijn ingevoerd en doorgeleid
  • Aangeleverde gegevens zijn gecontroleerd op volledigheid

Omgeving

  • (Eventuele) vragen van de klant zijn ontvangen en doorgezet naar collega’s
  • Juiste informatie aan collega’s is geleverd

Bedrijfsvoering

  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd volgens de geldende afspraken en protocollen
  • Eigen administratie is op orde

Vernieuwen en verbeteren

  • Nieuwe taken en/of opdrachten in de werkzaamheden zijn juist en tijdig opgepakt
  • Knelpunten bij de uitvoering van de werkzaamheden zijn opgemerkt en doorgegeven

Vergelijk de gedragsindicatoren van de twee functiegroepen

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Neemt in de planning alle voorzorgsmaatregelen die nodig zijn voor een vlotte rit
  • Houdt ontwikkelingen op de weg in de gaten en weet, indien nodig, alternatieve routes te vinden
  • Handelt direct als hij een moeilijke situatie voorziet waarin op dat moment gehandeld moet worden
  • Gaat zorgvuldig om met persoonlijke en/of vertrouwelijke informatie
  • Geeft onder druk of verleiding geen vertrouwelijke informatie prijs
  • Weet dat hij/zij het ‘visitekaartje’ is van de organisatie en gedraagt zich daar ook naar
  • Doet (meer dan) wat wordt gevraagd
  • Voelt zich betrokken bij het werk
  • Laat zich niet ontmoedigen door moeilijkheden

Omgeving

  • Houdt rekening met de wensen van de klant
  • Zoekt bij afwijkingen van de planning, al dan niet in overleg met de teamleider, naar passende oplossingen
  • Informeert regelmatig naar de tevredenheid bij de klant
  • Houdt rekening met de informatiebehoeften van diensten over halen en brengen van goederen

Bedrijfsvoering

  • Blijft onder tijdsdruk beheerst en juist handelen
  • Blijft rustig in stressvolle situaties
  • Laat te allen tijde de veiligheid voorgaan
  • Houdt de administratie van de ritten bij en draagt er zorg voor dat die toegankelijk is voor anderen
  • Controleert regelmatig het materieel en werkt volgens het onderhoudsplan

Vernieuwen en verbeteren

  • Leert van eigen fouten en ervaringen
  • Staat open voor tips en voorstellen van leidinggevende en collega’s

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

  • Verzamelt alle relevante informatie
  • Staat de klant beleefd te woord en toont begrip voor diens situatie
  • Houdt de klant op de hoogte van de voortgang
  • Is betrokken bij het werk
  • Laat zich niet ontmoedigen door moeilijkheden

Omgeving

  • Staat collega’s bij waar nodig en roept tijdig hulp van collega’s in
  • Draagt bij aan een gezamenlijk resultaat, ook wanneer dit niet van direct persoonlijk belang is

Bedrijfsvoering

  • Werkt aandachtig en systematisch
  • Is bedacht op fouten en onjuistheden
  • Heeft aandacht voor details

Vernieuwen en verbeteren

  • Leert van eigen ervaringen en fouten
  • Staat open voor tips en voorstellen van leidinggevende en collega’s

Vergelijk de competenties van de twee functiegroepen

  • Anticiperen
  • Integriteit
  • Inzet
  • Klantgerichtheid
  • Stressbestendigheid
  • Accuraat werken
  • Zelfontwikkeling
  • Klantgerichtheid
  • Inzet
  • Samenwerken
  • Accuraat werken
  • Zelfontwikkeling

Vergelijk het kwaliteitenprofiel van de twee functiegroepen

Ervaring

Geen relevante ervaring

Opleiding

Speciaal onderwijs

Opleidingsrichting en/of vakkennis

Wegvervoer

VMBO,MBO: Relevant voor het aandachtsgebied

Overige kennis en vaardigheden

N.v.t.

Competenties uit het kernprofiel

  • anticiperen
  • inzet
  • integriteit
  • klantgerichtheid
  • stressbestendigheid
  • accuraat-werken
  • zelfontwikkeling

Ervaring

geen ervaring nodig

Opleiding

Opleidingsrichting en/of vakkennis

n.v.t.

Overige kennis en vaardigheden

n.v.t.

Competenties uit het kernprofiel

  • inzet
  • klantgerichtheid
  • samenwerken
  • accuraat-werken
  • zelfontwikkeling