Medewerker Communicatie

Verricht ondersteunende of operationele werkzaamheden ten behoeve van de communicatie en heeft op dit onderwerp een signaalfunctie

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Ondersteunende communicatiewerkzaamheden zijn uitgevoerd volgens opdracht / instructie
  • Procescoördinatie (traffic) van communicatieproducten is verricht volgens (klant) aanvraag
  • Publieksvragen en/of interne communicatieopdrachten zijn afgehandeld volgens de regelgeving / procedures
  • Informatie/stukken zijn op de juiste media geplaatst volgens de geldende regels en huisstijl
  • Stelt concrete doelen, prioriteiten en acties voor zichzelf en eventueel voor anderen
  • Maakt realistische inschattingen van benodigde tijd, capaciteit en middelen
  • Stemt eigen planning af op relevante werkzaamheden van anderen
  • Realiseert de randvoorwaarden om de gewenste producten/diensten te kunnen leveren
  • Plannen en organiseren
  • Kiest een aanpak en gedragsstijl die bij de situatie past
  • Beweegt mee met de wensen van de klant en stelt daarin ook zijn/haar grenzen
  • Flexibiliteit

Omgeving

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Producten zijn gerealiseerd conform afspraken met de klant en de leveranciers.
  • Informatie aan in- en externen is op juiste wijze en begrijpelijke wijze verstrekt
  • Signalen zijn tijdig en juist opgepakt
  • Probeert de vraag van de klant en de mogelijkheden van de leverancier scherp te krijgen
  • Gaat na of hij/zij de vraag van de ander goed heeft begrepen
  • Luisteren
  • Houdt in de uitvoering zoveel mogelijk rekening met de wensen en belangen van de klant
  • Is helder in wat wel en wat niet kan
  • Biedt de klant alternatieven als een bepaalde vraag/wens niet direct kan worden beantwoord/gehonoreerd
  • Vraagt na afronding of de klant tevreden is
  • Klantgerichtheid

Bedrijfsvoering

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • De huisstijl binnen de eigen organisatie is correct toegepast.
  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd conform de geldende kaders, procedures en afspraken
  • De administratie is op orde
  • Bewaakt de gemaakte afspraken en zorgt dat deze worden nagekomen
  • Geeft tijdig aan als een bepaalde afspraak niet kan worden nagekomen
  • Is transparant over de voortgang van de activiteiten
  • Voortgangscontrole

Vernieuwen en verbeteren

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • input is geleverd aan de verbetering van de (eigen) werkprocessen binnen de organisatie
  • Kennisdeling is geborgd
  • Leert van eigen ervaring en fouten
  • Weet nieuwe kennis en inzichten snel eigen te maken
  • Vraagt actief feedback op geleverde producten en diensten
  • Zelfontwikkeling