Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Stelt concrete doelen, prioriteiten en acties voor zichzelf en eventueel voor anderen
- Maakt realistische inschattingen van benodigde tijd, capaciteit en middelen
- Stemt eigen planning af op relevante werkzaamheden van anderen
- Realiseert de randvoorwaarden om de gewenste producten/diensten te kunnen leveren
- Kiest een aanpak en gedragsstijl die bij de situatie past
- Beweegt mee met de wensen van de klant en stelt daarin ook zijn/haar grenzen
Omgeving
- Probeert de vraag van de klant en de mogelijkheden van de leverancier scherp te krijgen
- Gaat na of hij/zij de vraag van de ander goed heeft begrepen
- Houdt in de uitvoering zoveel mogelijk rekening met de wensen en belangen van de klant
- Is helder in wat wel en wat niet kan
- Biedt de klant alternatieven als een bepaalde vraag/wens niet direct kan worden beantwoord/gehonoreerd
- Vraagt na afronding of de klant tevreden is
Bedrijfsvoering
- Bewaakt de gemaakte afspraken en zorgt dat deze worden nagekomen
- Geeft tijdig aan als een bepaalde afspraak niet kan worden nagekomen
- Is transparant over de voortgang van de activiteiten
Vernieuwen en verbeteren
- Leert van eigen ervaring en fouten
- Weet nieuwe kennis en inzichten snel eigen te maken
- Vraagt actief feedback op geleverde producten en diensten
|
Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Werkt aan een goede werkrelatie met de justitiabele, benadert deze met respect
- Benoemt regels en gedragsnormen en spreekt de ander aan op grensoverschrijdend gedrag
- Maakt de eigen professionele grenzen duidelijk, houdt professionele distantie
- Blijft ook onder verleiding of druk handelen volgens de geldende normen en waarden
- Gaat zorgvuldig om met persoonlijke en gevoelige informatie
- Verplaatst zich in de belevingswereld en situatie van de justitiabele en toont begrip
- Herkent emoties, spanningen en afwijkend gedrag, schat risico’s in
- Stemt de benadering af op persoon en situatie
- Onderkent groepsprocessen en speelt hier adequaat op in
- Reflecteert op de invloed van eigen houding en gedrag op de interactie
- Onderzoekt samen met de justitiabele diens belangstelling, mogelijkheden en doelen
- Sluit aan bij de intrinsieke motivatie en belevingswereld van de justitiabele
- Bevordert zelfredzaamheid, spreekt vertrouwen uit in de justitiabele
- Enthousiasmeert en stimuleert de justitiabele tot deelname aan activiteiten en bereiken van persoonlijke doelstellingen
- Creëert een positieve en activerende sfeer
- Maakt bij de keuze voor een didactische aanpak een juiste inschatting welke benadering bij de betreffende justitiabele de meeste kans van slagen heeft
- Maakt bij het opstellen van een leer- of activiteitenplan een reële inschatting van de mogelijkheden, beperkingen en doelen van de justitiabele
- Maakt bij de ontwikkeling van een activiteit een reële inschatting van geschiktheid voor de doelgroep en van mogelijke risico’s
Omgeving
- Wisselt kennis, informatie en ideeën uit met collega’s, andere disciplines en instanties
- Werkt actief aan goede samenwerkingsrelaties
- Handelt vanuit het gezamenlijk belang
- Stemt af met collega’s, andere disciplines en ketenpartners om in de aanpak op één lijn te blijven
- Benut kansen om contacten te leggen en in- en externe samenwerking aan te gaan
Bedrijfsvoering
- Maakt uitvoerbare plannen en realistische planningen en zorgt dat randvoorwaarden gerealiseerd zijn
- Bewaakt de voortgang, anticipeert op mogelijke knelpunten en stuurt tijdig bij
- Organiseert maatwerk binnen een groep
- Blijft effectief handelen in snel wijzigende situaties
- Maakt afspraken met betrokken partijen en ziet toe op naleving hiervan, komt zelf afspraken na
Vernieuwen en verbeteren
- Volgt ontwikkelingen in het vakgebied en houdt de eigen deskundig-heid op peil
- Brengt vernieuwing en actualiteit aan in het aanbod
- Maakt zich snel nieuwe kennis en vaardigheden eigen
- Ontplooit initiatieven die inspelen op behoeften
- Draagt uit eigen beweging concrete ideeën of oplossingen aan
|
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
Competenties uit het kernprofiel
- plannen-en-organiseren
- flexibiliteit
- luisteren
- klantgerichtheid
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
Competenties uit het kernprofiel
- plannen-en-organiseren
- flexibiliteit
- luisteren
- klantgerichtheid
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
Competenties uit het kernprofiel
- plannen-en-organiseren
- flexibiliteit
- luisteren
- klantgerichtheid
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
Competenties uit het kernprofiel
- plannen-en-organiseren
- flexibiliteit
- luisteren
- klantgerichtheid
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardig-heden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schrifte-lijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardig-heden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groeps-dynamica, organisato-rische vaardigheden, mondelinge en schrifte-lijke uitdrukkings-vaardigheid, vaardig-heid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Medewerker Informatiedienstverlening;
Informatiespecialist;
Bibliotheekmedewerker
Overige kennis en vaardigheden
Documentatietechnieken, culturele diversiteit, kennis van tenminste een vreemde taal, geautomatiseerde informatiesystemen, collectievorming, budgetbeheer, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Voor de functie relevante werkervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO vakopleiding
Interne opleiding TBS-sector: basisopleiding psychopathologie en gedragstherapie
Overige kennis en vaardigheden
Onderwijsveld, arbeidsmarkt, kennis en vaardigheden op betreffende vakgebied (metaal, hout, etc.), materialen en technieken, culturele diversiteit, didactische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Sport en Bewegen (SB), CIOS, Academie voor Lichamelijke Opvoeding, of vergelijkbaar
Kwalificaties zelfverdediging en/of fitness
Overige kennis en vaardigheden
Zelfverdedigingstechnieken, weerbaarheidstraining, fitnesstechnieken, budgetbeheer, materialen en apparatuur, didactische vaardigheden, culturele diversiteit, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Ervaring in het regulier onderwijs
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
PABO of lerarenopleiding
Overige kennis en vaardigheden
Onderwijsveld, arbeidsmarkt, NT2, volwasseneneducatie, culturele diversiteit, kennis van tenminste een vreemde taal, subsidieregeling-en, budgetbeheer, onderwijsleermiddelen, didactische vaardigheden, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Lerarenopleiding richting handvaardig-heid of tekenen of Kunstacademie met didactische aantekening
Overige kennis en vaardigheden
Materialen en technieken, budgetbeheer, culturele diversiteit, didactische vaardigheden, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
|