Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardig-heden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schrifte-lijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardig-heden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groeps-dynamica, organisato-rische vaardigheden, mondelinge en schrifte-lijke uitdrukkings-vaardigheid, vaardig-heid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Medewerker Informatiedienstverlening;
Informatiespecialist;
Bibliotheekmedewerker
Overige kennis en vaardigheden
Documentatietechnieken, culturele diversiteit, kennis van tenminste een vreemde taal, geautomatiseerde informatiesystemen, collectievorming, budgetbeheer, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Voor de functie relevante werkervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO vakopleiding
Interne opleiding TBS-sector: basisopleiding psychopathologie en gedragstherapie
Overige kennis en vaardigheden
Onderwijsveld, arbeidsmarkt, kennis en vaardigheden op betreffende vakgebied (metaal, hout, etc.), materialen en technieken, culturele diversiteit, didactische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Activiteitenbegeleiding (AB) of vergelijkbaar
Overige kennis en vaardigheden
Vrijetijdsbesteding, culturele diversiteit, kennis en vaardigheden op verschillende activiteitengebieden (metaal, hout, textiel, groen etc.), budgetbeheer, groepsdynamica, organisatorische vaardigheden, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO Sport en Bewegen (SB), CIOS, Academie voor Lichamelijke Opvoeding, of vergelijkbaar
Kwalificaties zelfverdediging en/of fitness
Overige kennis en vaardigheden
Zelfverdedigingstechnieken, weerbaarheidstraining, fitnesstechnieken, budgetbeheer, materialen en apparatuur, didactische vaardigheden, culturele diversiteit, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Ervaring in het regulier onderwijs
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
PABO of lerarenopleiding
Overige kennis en vaardigheden
Onderwijsveld, arbeidsmarkt, NT2, volwasseneneducatie, culturele diversiteit, kennis van tenminste een vreemde taal, subsidieregeling-en, budgetbeheer, onderwijsleermiddelen, didactische vaardigheden, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep, conflicthantering
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen specifieke eisen
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Lerarenopleiding richting handvaardig-heid of tekenen of Kunstacademie met didactische aantekening
Overige kennis en vaardigheden
Materialen en technieken, budgetbeheer, culturele diversiteit, didactische vaardigheden, groepsdynamica, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, vaardigheid in omgaan met de doelgroep
Competenties uit het kernprofiel
- motiveren
- integriteit
- inlevingsvermogen
- oordeelsvorming
- plannen-en-organiseren
- samenwerken
- zelfontwikkeling
|
Ervaring
- Enige relevante ervaring
- Werken in teamverband;
- samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor vakgebied:
Communicatie: PM
Facilitair:
. MBO Facility Management of vergelijkbaar
Financiën:
. MBO Financieel/(Bedrijfs)Administratief/Bedrijfseconomie
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
. o.a. MBO informatiedienstverlening (bibliotheken)
Inkoop:
. MEAO, Facility Management of vergelijkbaar
Personeel:
. HBO, o.a. HRM / Personeel en Arbeid / Bestuurskunde / Bedrijfskunde / HEAO
Auditing:
n.v.t.
Overige kennis en vaardigheden
Algemene kennis en vaardigheden:
- Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied / kennisgebied
- Taak, organisatie en cultuur van organisatieeenheid en klant-gebied(en)
- Projectmatig werken
- ICT-hulpmiddelen, o.a. SAP
- AO-regels en -procedures
relevant voor vakgebied:
Communicatie:
PM
Facilitair:
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (bijv. RIO gevorderd - voor de inkoper- ); Procesbeheersing
Financiën:
· Financiële administratie in een batenlastenomgeving/stelsel van dubbel boekhouden; kennis van kas/verplichtingenstelsel; Rijksbegrotingsvoorschriften/RBV; regelgeving voor financieel en materieel beheer conform Regeling Baten-Lastendienst; Kwaliteitszorg; kostprijssystematieken
. Alleen voor controlfuncties: Relevante controllersopleiding; methoden en technieken beleidsevaluatie; wet- en regelgeving ogv externe verslaglegging
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
· Kennis van en inzicht in de informatiehuishouding van de organisatie
· Kennis van de ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Inkoop:
. Basiskennis en -vaardigheden inkoop en aanbesteden;
. Inkoopopleiding op MBO- of HBO-niveau (RIO 1 of RIO gevorderd, of vergelijkbaar)
Personeel:
Relevant voor betreffend specialisme, o.a.:
· ambtenarenrecht
· arbeidsmarktcommunicatie
· arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
· formatie en functiewaardering
· mobiliteit
· onderwijskunde
· organisatiekunde
. organisatieontwikkeling
Auditing:
n.v.t.
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- enige relevante ervaring
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
. MBO, HBO: relevant voor aandachtsgebied
Communicatie:
PM
Facilitair:
. Facility Management of vergelijkbaar
Financiën:
Financieel/(Bedrijfs)Administratie/Bedrijfseconomie/Bestuurskunde
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
. o.a. HBO Informatiedienstverlening en Management of
. Documentair Informatiemanagement
Inkoop:
HEAO, Facility Management, Technische Bedrijfskunde of vergelijkbaar
Personeel:
o.a. HRM/Personeel en Arbeid/ bestuurskunde/ bedrijfskunde/ HEAO
Auditing:
n.v.t.
Overige kennis en vaardigheden
Algemene kennis en vaardigheden:
- Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied / kennisgebied
- Taak, organisatie en cultuur van organisatieeenheid en klant-gebied(en)
- Projectmatig werken
- ICT-hulpmiddelen, o.a. SAP
- AO-regels en -procedures
relevant voor vakgebied:
Communicatie:
PM
Facilitair:
. Inkoopopleiding op HBO-niveau ( RIO1 + RIO gevorderd -voor inkopers-);
. Procesbeheersing
Financiën:
· Financiële administratie in een batenlastenomgeving/stelsel van dubbel boekhouden; kennis van kas/verplichtingenstelsel; Rijksbegrotingsvoorschriften/RBV; regelgeving voor financieel en materieel beheer conform Regeling Baten-Lastendienst; Kwaliteitszorg; kostprijssystematieken
. Alleen voor controlfuncties: Relevante controllersopleiding; methoden en technieken beleidsevaluatie; wet- en regelgeving ogv externe verslaglegging
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
· Kennis van en inzicht in de informatiehuishouding van de organisatie
· Kennis van de ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesaurie
Inkoop:
· Basiskennis en -vaardigheden inkoop en aanbesteden
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (RIO 1 en RIO gevorderd of vergelijkbaar)
. Onderhandelen
. Marktkennis
Personeel:
Relevant voor betreffend specialisme, o.a.:
· ambtenarenrecht
· arbeidsmarktcommunicatie
· arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
· formatie en functiewaardering
· mobiliteit
· onderwijskunde
. organisatiekunde
. organisatieontwikkeling
Auditing:
n.v.t.
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- enige relevante ervaring en succesvol
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden; projectteam/-omgeving; meerdere fases van het adviesproces (Fasering Adviesproces: Contact – Analyse – Advies – Besluitvorming – Uitvoering – Evaluatie (voor het Auditproces geldt: Audit jaarplan - planning - uitvoering - rapportage - evaluatie en follow-up))
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO, HBO: relevant voor aandachtsgebied
Communicatie:
PM
Facilitair:
. HBO Facility Management of vergelijkbaar
Financiën:
. Financieel/(Bedrijfs)Administratie/ Bedrijfseconomie/Bestuurskunde
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
. o.a. HBO Informatiedienstverlening en Management of
. Documentair Informatiemanagement
Inkoop:
. HEAO, Facility Management, Technische Bedrijfskunde of vergelijkbaar
Personeel:
o.a. HRM / Personeel en Arbeid / Bestuurskunde / Bedrijfskunde / HEAO
Auditing:
n.v.t.
Overige kennis en vaardigheden
Algemene kennis en vaardigheden:
- Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied / kennisgebied
- Taak, organisatie en cultuur van organisatieeenheid en klant-gebied(en)
- Projectmatig werken
- ICT-hulpmiddelen, o.a. SAP
- Werkterrein van het openbaar bestuur en eigen departement
- AO-regels en -procedures
relevant voor vakgebied:
Communicatie:
PM
Facilitair:
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (bijv. RIO1 + RIO gevorderd of gelijkwaardig);
. Procesbeheersing
Financiën:
· Financiële administratie in een batenlastenomgeving/stelsel van dubbel boekhouden; kennis van kas/verplichtingenstelsel; Rijksbegrotingsvoorschriften/RBV; regelgeving voor financieel en materieel beheer conform Regeling Baten-Lastendienst; Kwaliteitszorg; kostprijssystematieken
. Alleen voor controlfuncties: Relevante controllersopleiding; methoden en technieken beleidsevaluatie; wet- en regelgeving ogv externe verslaglegging
ICT:
Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
· Kennis van de ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
. Kennis van rijksbrede standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, conceptueel inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Inkoop:
· Basiskennis en -vaardigheden inkoop en aanbesteden; Inkoopopleiding op MBO- of HBO-niveau ( RIO 1 of RIO gevorderd of vergelijkbaar)
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (RIO 1 en RIO gevorderd, of vergelijkbaar); Onderhandelen; Marktkennis
Personeel
Relevant voor betreffend specialisme, o.a.:
· ambtenarenrecht
· arbeidsmarktcommunicatie
· arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
· formatie en functiewaardering
· mobiliteit
· onderwijskunde
· organisatiekunde
. organisatieontwikkeling
Auditing
. kennis van de auditmethodiek bij de rijksoverheid en van comptabele regelgeving
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- enige relevante ervaring en succesvol
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden; projectteam/-omgeving; meerdere fases van het adviesproces (Fasering Adviesproces: Contact – Analyse – Advies – Besluitvorming – Uitvoering – Evaluatie (voor het Auditproces geldt: Audit jaarplan - planning - uitvoering - rapportage - evaluatie en follow-up))
Opleiding
relevant voor aandachtsgebied
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied
Communicatie:
PM
Facilitair:
. HBO: Facility Management of vergelijkbaar
Financiën:
. HBO: Financieel/(Bedrijfs)Administratief/ Bedrijfseconomie/Bestuurskunde
ICT:
. Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
. o.a. HBO Informatiedienstverlening en Management of
. Documentair Informatiemanagement
Inkoop:
HBO: HEAO, Facility Management, Technische Bedrijfskunde of vergelijkbaar
Personeel:
. o.a. HRM / Personeel en Arbeid / Bestuurskunde / Bedrijfskunde / HEAO
Auditing:
Interviewtechnieken
Overige kennis en vaardigheden
Algemene kennis en vaardigheden:
- Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied / kennisgebied
- Taak, organisatie en cultuur van organisatieeenheid en klant-gebied(en)
- Projectmatig werken
- ICT-hulpmiddelen, o.a. SAP
- AO-regels en -procedures
- Werkterrein van het openbaar bestuur en eigen departement
relevant voor vakgebied:
Communicatie:
PM
Facilitair:
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (RIO 1 en RIO gevorderd, of gelijkwaardig);
. Procesbeheersing
Financiën:
· Financiële administratie in een batenlastenomgeving/stelsel van dubbel boekhouden; kennis van kas/verplichtingenstelsel; Rijksbegrotingsvoorschriften/RBV; regelgeving voor financieel en materieel beheer conform Regeling Baten-Lastendienst; Kwaliteitszorg; kostprijssystematieken
. Alleen voor controlfuncties: Relevante controllersopleiding; methoden en technieken beleidsevaluatie; wet- en regelgeving ogv externe verslaglegging
ICT:
Zie het Kwaliteitsraamwerk Iv
Informatievoorziening: (o.a. DIM/Documentair informatiemanagement):
· Kennis van de ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals: classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesaurie
. Kennis van rijksbrede standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, conceptueel inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Inkoop:
· Basiskennis en -vaardigheden inkoop en aanbesteden; Inkoopopleiding op MBO- of HBO-niveau (bijv. RIO 1 of RIO gevorderd of vergelijkbaar)
. Inkoopopleiding op HBO-niveau (RIO 1 en RIO gevorderd, of vergelijkbaar); Onderhandelen; Marktkennis
Personeel:
Relevant voor betreffend specialisme, o.a.:
· ambtenarenrecht
· arbeidsmarktcommunicatie
· arbeidsvoorwaarden en rechtspositie
· formatie en functiewaardering
· mobiliteit
· onderwijskunde
· organisatiekunde
. organisatieontwikkeling
Auditing:
· Kennis van de auditmethodiek bij de rijksoverheid en van comptabele regelgeving
. Interviewtechnieken
Competenties uit het kernprofiel
- analyseren
- klantgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|