Vergelijk de resultaatgebieden/resultaten van de twee functiegroepen
 | 
Zorgt voor een vlotte, veilige en milieubewuste doorstroming van verkeer op de (vaar)weg  | 
Verricht (voorbereidende) toezicht- en/of opsporingsactiviteiten op naleving van wet- en regelgeving en voorkomt of beëindigt ongewenste situaties  | 
 Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Incidenten en calamiteiten op de (vaar)weg zijn juist afgehandeld
 
- De veiligheid op de (vaar)weg is gewaarborgd
 
- De milieuwetgeving is gehandhaafd
 
 
Omgeving
- De (vaar)weggebruikers zijn juist geïnformeerd
 
- De juiste functionarissen en instanties (o.a. collega's, politie, hulpdiensten) zijn juist geïnformeerd en ingeschakeld
 
 
Bedrijfsvoering
- Verkeersgegevens en rapporten van incidenten zijn volledig en juist
 
- De administratie voldoet aan de geldende regelgeving
 
- Er is een team met gekwalificeerde en gemotiveerde medewerkers)
 
- Medewerkers zijn op het juiste moment op de juiste plaats ingezet (geldt alleen voor coördinatoren)
 
 
Vernieuwen en verbeteren
- Verbeterde werkwijzen op basis van perio-dieke evaluatie (o.a. plan-do-check-act) zijn doorgevoerd
 
- Ideeën voor het verbeteren van resultaten zijn geleverd
 
 
 | 
 Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- (Voorbereidende) toezicht-activiteiten zijn uitgevoerd conform opdracht en/of afspraak
 
- (Voorbereidende) opsporings-activiteiten zijn uitgevoerd conform opdracht van het OM (geldt alleen voor opsporing)
 
- Knelpunten, trends en ontwikke-lingen zijn gevraagd en ongevraagd gesignaleerd
 
 
Omgeving
- In- en externe bronnen zijn effectief, efficiënt en zorgvuldig gebruikt
 
- Heeft een relevant in- en extern netwerk dat is onderhouden en wordt gebruikt
 
- Interventies zijn gericht op waarheidsvinding en/of gedragsverandering
 
- Vergunningen, ontheffingen, etc. zijn correct verleend
 
- Er is acceptatie van de toezicht-activiteiten bij de klanten
 
 
Bedrijfsvoering
- Toezicht- en opsporings-processen- en producten zijn conform wet- en regelgeving, kaders en afspraken uitgevoerd
 
- Een doelmatig en werkbaar plan van aanpak is geleverd
 
- De administratie en de inhoud van de systemen zijn op orde
 
 
Vernieuwen en verbeteren
- Kennisdeling is geborgd
 
- Vernieuwde/verbeterde methoden, werkwijzen, werkprocessen, producten en oplossingen door periodieke evaluaties (bijv. dmv plan-do-check-act-principe) zijn geleverd
 
 
 | 
Vergelijk de gedragsindicatoren van de twee functiegroepen
 | 
 Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Schat gedragingen van wegverkeer/scheepvaart en trein/lijndienst in
 
- Schat risico’s van beslissingen in
 
- Herkent afwijkende situaties aan de hand van signaleringssystemen
 
- Maakt zelfstandig een goede inschatting van (onveilige) situaties en onderneemt tijdig actie om onveiligheid te voorkomen
 
- Bepaalt consequenties van maatregelen over de grenzen van eigen situatie/regio heen
 
- Haalt tijdig anderen erbij. Stemt eigen maatregel en acties van anderen met elkaar af
 
- Kan zich voorstellen hoe de situatie zich zal ontwikkelen na eventuele maatregelen (scenario’s denken)
 
- Kan met veel informatiebronnen (fax, telefoon, beeldscherm, etc) tegelijk omgaan
 
- Behoudt het overzicht over een veelheid aan informatie en situaties en schat de relevantie ervan goed in
 
- Blijft ook in rustige perioden alert en waakzaam
 
- Blijft rustig bij plotselinge gebeurtenissen en behoudt, ook onder druk van hulpdiensten of weggebruikers, eigen integriteit
 
- Wijkt in nood af van standaardprocedures en houdt zich aan het protocol
 
- Schakelt soepel tussen verschillende verkeerssituaties en betrokken partijen die aandacht vragen
 
- Neemt, ook zonder volledige informatie en klankbord, zelfstandig besluiten om situatie veilig te stellen
 
- Houdt vast aan eigen besluit maar is ook in staat in geval van nieuwe informatie alternatieven te horen en eigen besluit te heroverwegen
 
- Is alert en grijpt direct in bij problemen en onduidelijkheden
 
- Kan met tegenstrijdige aanvragen van anderen omgaan en stuurt aan op de meest veilige oplossing
 
- Is in staat een besluit/maatregel/handeling naderhand te onderbouwen
 
 
Omgeving
- Weet wat een beslissing betekent voor een (vaar-)weggebruiker
 
- Houdt in het handelen rekening met de behoeften en belangen van de (vaar-) weggebruiker
 
- Doet moeite om behoeften en belangen van de (vaar-) weggebruiker te onderzoeken
 
- Leeft zich in het verwachtingpatroon van de (vaar-) weggebruikers in
 
- Kan kort en bondig betrokkenen de situatie uitleggen. Rapporteert kort en volledig
 
- Spreekt anderen aan op richtlijnen en protocollen en gevolgen van acties en beslissingen
 
- Kan anderen overtuigen van genomen maatregelen
 
- Luistert actief en vraagt door
 
- Is in staat om feedback te ontvangen en geven
 
 
Bedrijfsvoering
- Maakt mensen enthousiast, raakt bij hen de juiste snaar (Geldt alleen voor coördinatoren)
 
- Spreekt waardering in medewerkers uit (Geldt alleen voor coördinatoren)
 
- Inspireert mensen door eigen commitment te tonen (Geldt alleen voor coördinatoren)
 
- Krijgt mensen zover dat ze zich committeren (Geldt alleen voor coördinatoren)
 
- Pikt zaken op waar anderen overheen kijken
 
- Kan lang met details omgaan zonder fouten te maken
 
 
Vernieuwen en verbeteren
- Werkt zich snel in nieuwe materie in
 
- Integreert nieuwe kennis in bestaande
 
- Leert van eigen fouten
 
- Benut nieuwe ervaringen effectief
 
 
 | 
 Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)
- Maakt een realistische inschatting van de toezicht- of opsporingsituatie, taxeert risico’s en impact en stelt prioriteiten
 
- Komt snel en adequaat tot een juiste aanpak op basis van informatie, afwegingen en argumenten
 
- Observeert scherp en herkent (signalen van) misstanden
 
- Overziet mogelijke consequenties van zijn keuzes en optreden
 
- Tast de positie en bereidwilligheid van de wederpartij af.
 
- Verplaatst zich in de positie van de ander en toont begrip
 
- Maakt de eigen positie en (professionele) grenzen kenbaar
 
- Handelt naar de regels, procedures, verschillende posities en belangen die relevant zijn voor het eigen werkterrein
 
- Toetst ideeën, mogelijkheden binnen de organisatie
 
 
Omgeving
- Onderbouwt zijn acties helder en logisch
 
- Brengt zijn bevindingen met beslistheid
 
- Luistert goed naar de argumenten en sluit hierop aan met relevante argumentatie
 
- Benoemt posities, regelgeving, consequenties en benadrukt gemeenschappelijke belangen
 
- Houdt overzicht, brengt structuur aan en bewaart rust, ook in conflictvolle en risicovolle situaties en onder tijdsdruk
 
- Laat zich niet van de wijs brengen bij verbale en schriftelijke druk door belanghebbenden
 
- Stelt onder druk snel de juiste prioriteiten en neemt de juiste besluiten
 
- Toont initiatief, durf, stabiliteit en zelfvertrouwen
 
 
Bedrijfsvoering
- Stelt concrete doelen, prioriteiten en acties
 
- Komt met een plan van aanpak om gestelde doelen te bereiken
 
- Maakt realistische inschattingen van benodigde tijd, geld en middelen
 
- Signaleert en communiceert tijdig afwijkingen en komt met mogelijke alternatieven en escaleert indien nodig
 
- Heeft aandacht voor details, pikt zaken op waar anderen overheen kijken
 
- Werkt nauwkeurig en systematisch volgens de voorgeschreven werkwijzen en procedures
 
 
Vernieuwen en verbeteren
- Weet wat er speelt in het vakgebied, in de omgeving en in de organisatie
 
- Past ideeën voor verbetering van werkzaamheden direct toe
 
- Evalueert eigen werkwijzen, leert van de ervaringen en deelt nieuwe inzichten met collega’s
 
 
 | 
Vergelijk de competenties van de twee functiegroepen
 | 
 
- Anticiperen
 
- Stressbestendigheid
 
- Besluiten nemen
 
- Klantgerichtheid
 
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
 
- Motiveren
 
- Accuraat werken
 
- Zelfontwikkeling
 
 
 | 
 
- Oordeelsvorming
 
- Organisatiesensitiviteit
 
- Overtuigingskracht
 
- Stressbestendigheid
 
- Plannen en organiseren
 
- Accuraat werken
 
- Zelfontwikkeling
 
 
 | 
Vergelijk het kwaliteitenprofiel van de twee functiegroepen
 | 
Ervaring
Ervaring als sluismeester 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO, MBO: Relevant voor het aandachtsgebied 
Nautische functies 2( binnen 2 jaar na benoeming) 
Radartraining 
Marifooncertificaat 
Nautisch duits 
Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring als sluismeester 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO, MBO: Relevant voor het aandachtsgebied 
Nautische functies 2( binnen 2 jaar na benoeming) 
Radartraining 
Marifooncertificaat 
Nautisch duits 
Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring als sluismeester 
  
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
VMBO, MBO: Relevant voor het aandachtsgebied 
Nautische functies 2( binnen 2 jaar na benoeming) 
Radartraining 
Marifooncertificaat 
Nautisch duits 
Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring met procesmatig werken  (geldt alleen  voor coördinator) 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Weg:  
- Leerwerktraject Wegverkeersleider
 
- Kennis van verkeersgeleiding (verkeerskunde, MTM en SAT-line)
 
- Kennis van apparatuur en systemen
 
- Kennis van relevante wet- en regelgeving
 
- Kennis van het gedrag van verkeersdeelnemers
 
 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Opleiding Incidentmanagement/IM+ bij weginspecties 
Overige kennis en vaardigheden
Rijbewijs B/E 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring als sluismeester 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO: Relevant voor het aandachtsgebied 
Nautische functies 3 
Radartraining 
Marifooncertificaat 
Nautisch duits 
Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden) 
Overige kennis en vaardigheden
Managementmodules (RKW, Agentschapsvorming, Publieksgericht netwerkmanagement) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
- Ervaring met procesmatig werken  (geldt alleen  voor coördinator) (weg)
 
- Relevante  nautische ervaring (vaarweg)
 
 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Weg:  
- Leerwerktraject Wegverkeersleider
 
- Kennis van verkeersgeleiding (verkeerskunde, MTM en SAT-line)
 
- Kennis van apparatuur en systemen
 
- Kennis van relevante wet- en regelgeving
 
- Kennis van het gedrag van verkeersdeelnemers
 
 
Vaarweg 
- Nautische functies 3
 
- Marifooncertificaat
 
- Marcom B (ipv Marifooncertificaat; alleen voor buiten en weefgebieden)
 
- Radardiploma
 
- Groot Vaarbewijs, via CBR (geldt voor
 
- mobiele verkeersleiding)
 
- Nautisch duits
 
- Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden)
 
 
  
Overige kennis en vaardigheden
BOA (geldt alleen voor mobiele verkeersleiding) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Overige kennis en vaardigheden
Rijbewijs B/E 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring als sluismeester 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO: Relevant voor het aandachtsgebied 
Nautische functies 3 
Radartraining 
Marifooncertificaat 
Nautisch duits 
Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden) 
Overige kennis en vaardigheden
Managementmodules (RKW, Agentschapsvorming, Publieksgericht netwerkmanagement) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Weg: 
- 
Leerwerktraject Wegverkeersleider 
 
- 
Kennis van verkeersgeleiding (verkeerskunde, MTM en SAT-line) 
 
- 
Kennis van apparatuur en systemen 
 
- 
Kennis van relevante wet- en regelgeving 
 
- 
Kennis van het gedrag van verkeersdeelnemers 
 
- 
Leerwerktraject Officier van  Dienst 
(geldt alleen voor coördinator) 
 
 
Vaarweg: 
- 
NNVO/RNVO 
 
- 
Radardiploma 
 
- 
Nautisch duits 
 
- Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden)
 
 
  
  
Overige kennis en vaardigheden
Weg: 
  
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Weg: 
- 
Leerwerktraject Wegverkeersleider 
 
- 
Kennis van verkeersgeleiding (verkeerskunde, MTM en SAT-line) 
 
- 
Kennis van apparatuur en systemen 
 
- 
Kennis van relevante wet- en regelgeving 
 
- 
Kennis van het gedrag van verkeersdeelnemers 
 
- 
Leerwerktraject Officier van  Dienst 
(geldt alleen voor coördinator) 
 
 
Vaarweg: 
- 
NNVO/RNVO 
 
- 
Radardiploma 
 
- 
Nautisch duits 
 
- Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden)
 
 
  
Overige kennis en vaardigheden
Weg: 
- Procesmatig werken
 
- Rijbewijs B/E (geldt alleen voor coördinator
 
 
Vaarweg: 
- Managementmodules (RKW, Agentschapsvorming, Publieksgericht Netwerkmanagement)
 
 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
Ervaring met verkeersleiding, op verschillende locaties 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Vaarweg: 
  
- 
NNVO/RNVO 
 
- 
Radardiploma 
 
- 
Nautisch duits 
 
- Nautisch engels (geldt alleen voor buiten- en weefgebieden)
 
 
Overige kennis en vaardigheden
Vaarweg: 
Managementmodules (RKW, Agentschapsvorming, Publieksgericht Netwerkmanagement) 
Competenties uit het kernprofiel
- anticiperen
 
- stressbestendigheid
 
- besluiten-nemen
 
- klantgerichtheid
 
- mondelinge-uitdrukkingsvaardigheid
 
- motiveren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
 | 
Ervaring
enige / ruime ervaring  en succesvol; ervaring met (inhoudelijk ondersteunen van) toezicht of opsporing of ervaring relevant voor de sector dan wel het aandachtsveld 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
MBO: relevant voor (inhoudelijk ondersteunen van) toezicht of opsporing 
  
relevante kennis van de sector en van het eigen aandachtsveld (bedrijfstakken, organisaties, processen e.d.); (brede) kennis en kunnen toepassen van relevante wet- en regelgeving, strafrecht en AWB, jurisprudentie; interventiekunde; kennis van nalevingsmotieven en kunnen beïnvloeden van nalevingsgedrag 
Competenties uit het kernprofiel
- oordeelsvorming
 
- organisatiesensitiviteit
 
- overtuigingskracht
 
- stressbestendigheid
 
- plannen-en-organiseren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
enige / ruime ervaring  en succesvol; ervaring met (inhoudelijk ondersteunen van) toezicht of opsporing of ervaring relevant voor de sector dan wel het aandachtsveld 
  
werken in een team; samenwerken met andere aandachtsvelden 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
HBO: relevant voor toezicht of opsporing (bijv. bedrijfskundig / financieel / economisch /accountancy / politie-opleiding) dan wel voor de sector of het aandachtsveld 
  
relevante kennis van de sector en van het eigen aandachtsveld (bedrijfstakken, organisaties, processen e.d.); (brede) kennis en kunnen toepassen van relevante wet- en regelgeving, strafrecht en AWB, jurisprudentie; interventiekunde; kennis van nalevingsmotieven en kunnen beïnvloeden van nalevingsgedrag 
wettelijk vereiste bevoegdheden/diploma's (bijv. AOA, BOA) en/of andere relevante bevoegdheden (bijv. RTGB); 
kennis en kunnen toepassen van algemene en sectorspecifieke methoden en technieken voor opsporings- en of toezicht (bijv. rechercheren, auditing, doelgroepenanalyse, risicoanalyse, interventiestrategie, financieel-administratief onderzoek, digitale informatieanalyse) 
Competenties uit het kernprofiel
- oordeelsvorming
 
- organisatiesensitiviteit
 
- overtuigingskracht
 
- stressbestendigheid
 
- plannen-en-organiseren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
enige / ruime ervaring  en succesvol; ervaring met (inhoudelijk ondersteunen van) toezicht of opsporing of ervaring relevant voor de sector dan wel het aandachtsveld 
werken in een team; samenwerken met andere aandachtsvelden 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
HBO: relevant voor toezicht of opsporing (bijv. bedrijfskundig / financieel / economisch /accountancy / politie-opleiding) dan wel voor de sector of het aandachtsveld 
relevante kennis van de sector en van het eigen aandachtsveld (bedrijfstakken, organisaties, processen e.d.); (brede) kennis en kunnen toepassen van relevante wet- en regelgeving, strafrecht en AWB, jurisprudentie; interventiekunde; kennis van nalevingsmotieven en kunnen beïnvloeden van nalevingsgedrag 
wettelijk vereiste bevoegdheden/diploma's (bijv. AOA, BOA) en/of andere relevante bevoegdheden (bijv.RTGB); kennis en kunnen toepassen van algemene en sectorspecifieke methoden en technieken voor opsporings- en of toezicht (bijv. rechercheren, auditing, doelgroepenanalyse, risicoanalyse, interventiestrategie, financieel-administratief onderzoek, digitale informatieanalyse) 
Overige kennis en vaardigheden
projectvaardigheden 
Competenties uit het kernprofiel
- oordeelsvorming
 
- organisatiesensitiviteit
 
- overtuigingskracht
 
- stressbestendigheid
 
- plannen-en-organiseren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
Ervaring
enige / ruime ervaring  en succesvol; ervaring met (inhoudelijk ondersteunen van) toezicht of opsporing of ervaring relevant voor de sector dan wel het aandachtsveld 
werken in een team; samenwerken met andere aandachtsvelden 
ervaring met coördineren of functioneel aansturen van medewerkers 
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
HBO: relevant voor toezicht of opsporing (bijv. bedrijfskundig / financieel / economisch /accountancy / politie-opleiding) dan wel voor de sector of het aandachtsveld 
relevante kennis van de sector en van het eigen aandachtsveld (bedrijfstakken, organisaties, processen e.d.); (brede) kennis en kunnen toepassen van relevante wet- en regelgeving, strafrecht en AWB, jurisprudentie; interventiekunde; kennis van nalevingsmotieven en kunnen beïnvloeden van nalevingsgedrag 
wettelijk vereiste bevoegdheden/diploma's (bijv. AOA, BOA) en/of andere relevante bevoegdheden (bijv. RTGB); kennis en kunnen toepassen van algemene en sectorspecifieke methoden en technieken voor opsporings- en of toezicht (bijv. rechercheren, auditing, doelgroepenanalyse, risicoanalyse, interventiestrategie, financieel-administratief onderzoek, digitale informatieanalyse) 
  
Overige kennis en vaardigheden
projectvaardigheden 
Competenties uit het kernprofiel
- oordeelsvorming
 
- organisatiesensitiviteit
 
- overtuigingskracht
 
- stressbestendigheid
 
- plannen-en-organiseren
 
- accuraat-werken
 
- zelfontwikkeling
 
 
 
 |