Ervaring
1 tot 3 jaar relevante ervaring
werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoalsTmap NEXT, VTA
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
1 tot 3 jaar relevante ervaring
werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoalsTmap NEXT, VTA
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- 3 tot 5 jaar relevante ervaring
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden, meerdere IV-producten/ –processen zoals beschreven in de frameworks ASL, ITIL en BiSL binnen de IV-keten
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het project/team overzicht ontstaat.
- Weet werkzaamheden die binnen het project/team plaatsvinden te coördineren
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoals Tmap NEXT, VTA
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van infrastructuur, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- 3 tot 5 jaar relevante ervarin
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden, meerdere IV-producten/ –processen zoals beschreven in de frameworks ASL, ITIL en BiSL binnen de IV-keten
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het project/team overzicht ontstaat.
- Weet werkzaamheden die binnen het project/team plaatsvinden te coördineren
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoals Tmap NEXT, VTA
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van infrastructuur, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· VMBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld (TL)Techniek, ICT-route.
· MBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT.
Informatiebeheer/DIV
· VMBO: TL met aanvullende modules op het gebied van informatiedienstverlening of gerelateerd aan (ondersteuning van) het archiveringsproces of informatiedienstverlening in bibliotheken
. MBO: informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· . . . .
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Werken met verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Geen/enige relevante ervaring
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
- VMBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld (TL)Techniek, ICT-route
- MBO: relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
- VMBO: TL met aanvullende modules op het gebied van informatiedienstverlening of gerelateerd aan (ondersteuning van) het archiveringsproces of informatiedienstverlening in bibliotheken
- MBO: informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
Informatiebeheer/DIV
- Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
- Werken met verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
· informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)
· Functioneel beheer
· Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten
· Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte
. Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri.
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- integriteit
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
Ervaring
Enige relevante ervaring en succesvol
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
ICT/Techniek
· relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
. informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
Overige kennis en vaardigheden
ICT / Techniek
· Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)
· Functioneel beheer
· Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten
· Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte
· Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
Competenties uit het kernprofiel
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
- integriteit
|