Ervaring
1 tot 3 jaar relevante ervaring
werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoalsTmap NEXT, VTA
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
1 tot 3 jaar relevante ervaring
werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoalsTmap NEXT, VTA
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- 3 tot 5 jaar relevante ervaring
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden, meerdere IV-producten/ –processen zoals beschreven in de frameworks ASL, ITIL en BiSL binnen de IV-keten
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het project/team overzicht ontstaat.
- Weet werkzaamheden die binnen het project/team plaatsvinden te coördineren
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoals Tmap NEXT, VTA
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van infrastructuur, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- 3 tot 5 jaar relevante ervarin
- werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
- meerdere klantgebieden, meerdere IV-producten/ –processen zoals beschreven in de frameworks ASL, ITIL en BiSL binnen de IV-keten
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie
Overige kennis en vaardigheden
- Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
- Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
- Weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het project/team overzicht ontstaat.
- Weet werkzaamheden die binnen het project/team plaatsvinden te coördineren
Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica
- Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
- Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Testen, HBO Bachelor Informatica
- Testmethodieken, zoals Tmap NEXT, VTA
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica
- Logisch
- Technisch
- IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E etc.
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van infrastructuur, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur
Exploitatie, HBO Bachelor Informatica
- IT frameworks, zoals ITIL
Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica
- Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
- Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- resultaatgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|
Ervaring
- Enige relevante ervaring;
- Werken in teamverband;
- Samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden.
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Overige kennis en vaardigheden
-
Basis adviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren
-
Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied/ kennisgebied
-
Taak, organisatie en cultuur van organisatie-eenheid en klant-gebied(en)
-
Projectmatig werken
-
ICT-hulpmiddelen
-
Administratieve Organisatieregels en - procedures
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- Enige relevante ervaring;
- Werken in teamverband;
- Samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden.
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Overige kennis en vaardigheden
- Basis adviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren.
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied/ kennisgebied.
- Taak, organisatie en cultuur van organisatie-eenheid en klant-gebied(en).
- Projectmatig werken.
- ICT-hulpmiddelen.
- Administratieve Organisatieregels en - procedures.
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- Enige relevante ervaring en succesvol;
- Werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden;
- Meerdere klantgebieden; projectteam/-omgeving; meerdere fases van het adviesproces (Fasering Adviesproces: Contact – Analyse – Advies – Besluitvorming – Uitvoering – Evaluatie (voor het Auditproces geldt: Audit jaarplan - planning - uitvoering - rapportage - evaluatie en follow-up)).
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Overige kennis en vaardigheden
- Basis adviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren.
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied/ kennisgebied.
- Taak, organisatie en cultuur van organisatie-eenheid en klant-gebied(en).
- Projectmatig werken.
- ICT-hulpmiddelen.
- Administratieve Organisatieregels en - procedures.
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Competenties uit het kernprofiel
- klantgerichtheid
- analyseren
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
Ervaring
- Enige relevante ervaring en succesvol;
- Werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden;
- Meerdere klantgebieden; projectteam/-omgeving; meerdere fases van het adviesproces (Fasering Adviesproces: Contact – Analyse – Advies – Besluitvorming – Uitvoering – Evaluatie (voor het Auditproces geldt: Audit jaarplan - planning - uitvoering - rapportage - evaluatie en follow-up)).
Opleiding
Werk- en denkniveau
Opleidingsrichting en/of vakkennis
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Overige kennis en vaardigheden
- Basis adviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; goed kunnen rapporteren (mondeling en schriftelijk); presenteren.
- Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving (o.a. Comptabiliteitswet), methoden en technieken, relevant voor eigen aandachtsgebied/ kennisgebied.
- Taak, organisatie en cultuur van organisatie-eenheid en klant-gebied(en).
- Projectmatig werken.
- ICT-hulpmiddelen.
- Administratieve Organisatieregels en - procedures.
Relevant voor het aandachtsgebied. Bekijk hiervoor het brondocument via functiegroep downloaden.
Competenties uit het kernprofiel
- analyseren
- klantgerichtheid
- samenwerken
- omgevingsbewustzijn
- plannen-en-organiseren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|