Medewerker Facilitair Management

Verricht facilitaire werkzaamheden, beheert en verleent diensten op het aandachtsgebied

Functietypering

Algemene toelichting

Toepassing van de functietyperingen

  • De functietypering kan gebruikt worden als handvat voor de inrichting van de organisatie.
  • De functietypering vormt de grondslag voor de indeling en inschaling van de functie waarop een medewerker is geplaatst.
  • De functietypering dient als ondersteuning voor leidinggevenden om medewerkers duidelijk te maken waarom de functie een bepaald schaalniveau heeft en kan ter ondersteuning van de gesprekscyclus gebruikt worden. 

Geraadpleegde bron 

  • FUWASYS 2020 (zie de CAO 2019)

Leeswijzer

  • De niveauverhogende elementen ten opzichte van het lagere niveau zijn in vet aangegeven
  • Een functietypering en bijbehorend schaalniveau is van toepassing indien de niveaubepalende aspecten van die functietypering in overwegende mate (70%) onderdeel uitmaken van het samenstel van werkzaamheden

 

Functietyperingen vergelijken »

Schaal 4 Schaal 5 Schaal 6 Schaal 7 Schaal 8
FUWASYS

22122 22122 22 22 (26)

 

22222 22222 22 22 (28)

 

322333222  22  22 (32)

 

32332  33223  23  32 (36)

 

32332  33233  23  33 (38)

 

Algemene omschrijving

·   uitvoerende facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, schoonmaak, reprografie, post, gebouw- onderhoud)

·   vaktechnisch/ uitvoeringsgerichte werkzaamheden

·   uitvoeren van en eventueel toezicht houden op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, schoonmaak, reprografie, post, gebouwonderhoud)

·   uitvoering van meerdere vaktechnisch/ uitvoerings-gerichte werkzaamheden

·   uitvoeren van en eventueel toezicht houden op door derden uitgevoerde (meer vaktechnische/ specifieke) facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, reprografie, post, gebouwonderhoud)

·   seniorschap/ coördinatie

·   coördineren dan wel aansturen van facilitaire en/of logistieke werkzaamheden

·   plant en bewaakt de voortgang van de werkzaamheden, signaleert (dreigende) stagnaties en voorkomt structureel stagnaties

 

·   coördineren dan wel aansturen van facilitaire en/of logistieke werkzaamheden

·   plant en bewaakt de voortgang van de werkzaamheden, signaleert (dreigende) stagnaties en voorkomt structureel stagnaties

·   levert bijdragen aan vernieuwing/ verbetering van (standaard) producten- en dienstenpakket

Resultaten
Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken

·   facilitaire ondersteuning en dienstverlening geleverd op een afgebakend gebied

·   facilitaire ondersteuning en dienstverlening op een afgebakend gebied

·   informatie uitgewisseld met andere in- en externe dienstverleners

·   toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd

Ondersteuning, afhandeling en voorbereiding facilitaire dienstverlening

·   facilitaire ondersteuning en dienst- verlening gecoördineerd

·   informatie uitgewisseld met andere in- en externe dienstverleners

·   toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd

·   knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd en daarvoor oplossingen aangedragen

·   facilitaire ondersteuning en dienst- verlening gecoördineerd dan wel aangestuurd

·   afgestemd met andere in- en externe dienstverleners

·   toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd en eventuele maatregelen genomen

·   knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd, daarvoor oplossingen aangedragen en maatregelen genomen

·   verantwoordelijk voor de kwaliteit- en voortgangsbewaking van de werkprocessen binnen het team

·   facilitaire ondersteuning en dienstverlening gecoördineerd dan wel aangestuurd

·   afgestemd met andere in- en externe dienstverleners

·   toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd en eventuele maatregelen genomen

·   knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd, daarvoor oplossingen aangedragen en maatregelen genomen

·   bijdragen geleverd aan vernieuwing/ verbetering van (standaard) producten- en dienstenpakket

·   verantwoordelijk voor de kwaliteit- en voortgangsbewaking van de werkprocessen binnen het team

Speelruimte / Kaders

·   beslissingen ten aanzien van de aanpak en uitvoering van de aangewezen werkzaamheden

·   vastgestelde werkafspraken, voorschriften en instructies vormen het kader

·   beoordeling op aanpak, voortgang, volleidgheid en op naleving van regels en afspraken, alsmede op de kwaliteit van de uitvoering van de werkzaamheden

·   beslissingen ten aanzien van de aanpak en uitvoering van de aangewezen werkzaamheden en de (tijds)indeling en uitvoering van door derden uitgevoerde werkzaamheden

·   vastgestelde werkafspraken, voorschriften en instructies vormen het kader

·   beoordeling op aanpak, voortgang, volleidgheid en op naleving van regels en afspraken, alsmede op de kwaliteit van de uitvoering van de werkzaamheden

·   algemene werkafspraken, regels en voorschriften die bij de uitvoering van het werk in acht moeten worden genomen

·   keuze- mogelijkheden in aanpak en werkwijze, na beoordeling van ter beschikking staande gegevens. Daarbij moet worden ingespeeld op wisselende omstandigheden en wijzigingen in de afspraken.

·   beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en op naleving van regels en afspraken, alsmede op de kwaliteit van de uitvoering van de werkzaamheden

·   algemene werkafspraken, regels en voorschriften die bij de uitvoering van het werk in acht moeten worden genomen

·   keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie van gegevens een belangrijke rol speelt. Daarbij moet worden ingespeeld op gebruikers- wensen en (technische) wijzigingen en wijzigingen in wet- en regelgeving

·   beoordeling van de kwaliteit van de gerealiseerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden aan de hand van vooraf gestelde specificaties en normen

·   wet- en regelgeving op het werkterrein en procedures, werkprocessen en afspraken

·   keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie van gegevens een belangrijke rol speelt. Daarbij moet worden ingespeeld op gebruikerswensen en (technische) wijzigingen en wijzigingen in wet- en regelgeving

·   beoordeling van de kwaliteit van de gerealiseerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden aan de hand van vooraf gestelde specificaties en normen

Kennis & Vaardigheid

·   algemene/ vaktechnische kennis van het vakgebied

·   inzicht in de organisa- torische en functionele verhoudingen

·   vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en in het klantvriendelijk te woord staan van derden

·   algemene/ vaktechnische kennis van het vakgebied

·   inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen

·   vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klant- vriendelijk te woord staan van derden

·   algemene/ vaktechnische kennis van het vakgebied

·   inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen

·   vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden

·   coördinerende vaardigheden

·   algemene/ vaktechnische kennis van het vakgebied

·   inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen

·   vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klant- vriendelijk te woord staan van derden

·   leidinggevende en coördinerende vaardigheden

·   algemene/ vaktechnische kennis van het vakgebied

·   inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen

·   vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden

·   leidinggevende en coördinerende vaardigheden

Contacten

·   uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie t.b.v. de voortgang van de werkzaamheden

·   uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden

·   uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden

 

·   samenwerken aan gemeenschappelijk gewenst resultaat met partijen die uiteenlopende belangen kunnen hebben

·   uitwisselen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden of het toelichten van gegevens aan derden

 

  • samenwerken aan gemeenschappelijk gewenst resultaat met partijen die uiteenlopende belangen kunnen hebben

  • verkrijgen van afstemming over de toe te passen werkwijze, toepassing van regelgeving of werkwijze bij te leveren producten en diensten